obraz noc teatrow web

Zapraszamy zatem Państwa do świętowania online. 13 czerwca przypomnimy Państwu zarejestrowany przez TVP spektakl "Wariacje Tischnerowskie", obszerne fragmenty spektaklu "Biesy" oraz  film dokumentalny "Próba wspólnoty"  Andrzeja Titkowa. Dla stęsknionych widoku wnętrza STU proponujemy  wirtualny spacer.

W programie  Nocy Teatrów 2020 w Krakowskim Teatrze Scena STU :

"PRÓBA WSPÓLNOTY" -  film Andrzeja Titkowa,  link do filmu

Teatr lat 70. – jako rodzaj komuny, gdzie „młodzi ludzie odnajdują swoje miejsce na ziemi”. Przedstawienie – jako akt moralny. W krakowskim Teatrze Stu Krzysztofa Jasińskiego trwają próby Pacjentów według Mistrza i Małgorzaty Bułhakowa. Uczestniczy w nich także Olga Stokłosa, siostra reżysera. W scenie teatralnego wtajemniczenia Titkow z mikrofonem zadaje Jasińskiemu pytanie: „Jaką masz koncepcję teatru?”. Jasiński, zamiast odpowiedzi, skacze do wody (wywiad miał miejsce na molo). Titkow skacze za nim. Kontynuują rozmowę o teatrze, płynąc.


 

"WARIACJE TISCHNEROWSKIE. KABARET FILOZOFICZNY" reż. Artur "Baron" Więcek  , link do spektaklu
Filozofia po góralsku, bestseller księdza Józefa Tischnera, to kopalnia teatralnych anegdot i scen, kalejdoskop niezwykle dowcipnie, acz ciepło sportretowanych postaci. Ksiądz Tischner, sam znakomity filozof, jak nikt znał realia mieszkańców polskich gór. W góry często wracał i uważał je za swoje ukochane miejsce na ziemi. Spektakl Artura „Barona” Więcka ukazuje jeden dzień z życia Księdza – Jegomościa Autora – podzielony między spotkania z mieszkańcami okolicznych wiosek. Prowadzone z księdzem dysputy ujawniają wyjątkowe filozoficzne zacięcie Górali. Skąd u Górali te predyspozycje? Może ze względu na wyjątkowe umiłowanie wolności, góralskiej „ślebody” – cechy, która powinna wyróżniać każdego filozofa? A może to kwestia życia w uprzywilejowanym miejscu, które pozwala spojrzeć czasem na wszystko z odpowiednim dystansem, wręcz dosłownie – z góry? Jakkolwiek by nie było, twierdził ksiądz Tischner, wszystko można przełożyć na „góralski”. A to, czego nie można, nie jest warte zachodu.

Triduum Paschalne. Nad rozpadającym się światem unosi się ikona Chrystusa Zbawiciela. Rozbrzmiewają pieśni cerkiewne chóru kameralnego Woskresinnia. Inspiracją dla Dostojewskiego stała się ewangeliczna przypowieść o stadzie świń, gnanych na oślep przez złe duchy na skraj urwiska. Druga polowa XIX wieku w Rosji była czasem napięć i niepokoju, fałszywych idei i fałszywych proroków. Mikołaj Stawrogin jest jednym z nich. Charyzmatyczny arystokrata, niebezpieczny nihilista, doskonale obojętny zarówno na wszelkie zło, jak i dobro. Wokół niego uwija się Wierchowieński, rewolucjonista, anarchista, demon zniszczenia. Zakładane przez wichrzycieli rewolucyjne kółka zniosą stary porządek, a znany dotąd świat pogrąży się w chaosie. Rosyjska arystokracja nadal jednak odprawia swe towarzyskie rytuały pod kryształowymi żyrandolami. Nikt nie chce przyznać, że zbliża się koniec świata.

WIRTUALNY SPACER PO TEATRZE: link do spaceru

 

Miło nam jest, że pamiętacie Państwo o naszej propozycji spektakli, które wystawimy we wrześniu.  Tydzień  po ogłoszeniu repertuaru na wrzesień sprzedaliśmy on-line 20 % przeznaczonych do sprzedaży miejsc na widowni.  To ogromnie  pokrzepiające i  bardzo dziękujemy!  Pozostańcie Państwo z nami. Zachęcamy do kupowania biletów na spektakle wrześniowe.
Newsletter

Bądź na bieżąco

Dołącz do newslettera Teatru STU i nie przegap żadnej premiery