REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Krakowskiego Teatru Scena STU W KRAKOWIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Regulamin Organizacyjny Krakowskiego Teatru Scena STU w Krakowie, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację i zasady działania Krakowskiego Teatru Scena STU w Krakowie, zwanego dalej Teatrem.
- Organizatorem Teatru jest Województwo Małopolskie i Gmina Miejska Kraków. Teatr wpisany jest do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Województwo Małopolskie, pod numerem RIK 3/99.
- Teatr działa w oparciu o: Statut nadany Uchwałą Nr 419/10 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 13 kwietnia 2010., oraz ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej /Dz.U. z 1997 nr 110 poz.721 z późniejszymi zmianami/
- Do zadań Teatru należy współtworzenie i upowszechnianie kultury teatralnej. Teatr realizuje swoje cele i zadania poprzez :
- prowadzenie działalności na zasadach teatru impresaryjnego
- przygotowanie i prezentacja dzieł dramatycznych
- tworzenie warunków dla edukacji kulturalnej
- tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi twórczości i talentów artystycznych
- zapewnienie ochrony dziedzictwa narodowego poprzez pielęgnowanie pamiątek i tradycji Teatru
- wymianę dorobku artystycznego i myśli twórczej z innymi teatrami w kraju i zagranicą
- współdziałanie z państwowymi i samorządowymi jednostkami organizacyjnymi oraz z organizacjami pozarządowymi i osobami prywatnymi z kraju i z zagranicy.
Rozdział II
Zarządzanie Teatrem
§ 2
- Teatrem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor Naczelny oraz Dyrektor Artystyczny.
- Dyrektor Naczelny zarządza Teatrem przy pomocy:
- Dyrektora Artystycznego
- Głównego Księgowego
§ 3
- Dyrektor Naczelny odpowiada za merytoryczną i finansową działalność Teatru, zapewniając prawidłowe i terminowe wykonanie zadań zgodnie z przepisami prawa.
- Do zakresu działania Dyrektora Naczelnego oraz Dyrektora Artystycznego należy:
- Określanie strategii Teatru i zapewnienie realizacji celów statutowych, poprzez wspólne wyznaczanie z Dyrektorem Artystycznym zadań artystycznych, organizacyjnych i finansowych oraz nadzorowanie ich wykonania poprzez poszczególne komórki organizacyjne Teatru
- Planowanie i organizowanie pracy Teatru oraz zarządzanie majątkiem Teatru
- Prowadzenie polityki zarządzania zasobami ludzkimi
- Nadzorowanie procesu zarządzania Teatrem, poprzez zapewnienie sprawnego działania struktury organizacyjnej, systemu obiegu dokumentów oraz bezpieczeństwa pracy Teatru
- Nadzorowanie działalności Teatru w zakresie przestrzegania przepisów prawa dotyczących gospodarowania środkami finansowymi, formułowanie zasad i prowadzenie polityki informacyjnej dotyczącej Teatru
- Czuwanie nad przestrzeganiem norm i zasad etycznych w Teatrze
- Nadzór nad właściwą organizacją i dyscypliną pracy
- Dyrektor Naczelny wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Teatru
- W czasie nieobecności Dyrektora Naczelnego, jego obowiązki przejmuje Dyrektor Artystyczny
§ 4
- Dyrektor Artystyczny odpowiada za poziom artystyczny Teatru, za kształtowanie strategii i kierunków rozwoju repertuaru i dobór obsad artystycznych, a także reprezentuje Teatr na zewnątrz w sprawach artystycznych.
- W celu efektywnego wykorzystania i pozyskiwania środków finansowych Dyrektor Artystyczny uzgadnia swoje działania z Dyrektorem Teatru . Dyrektor może upoważnić Dyrektora Artystycznego do założenia oświadczenia woli w imieniu Teatru w zakresie ich kompetencji.
- Dyrektor Naczelny wraz z Dyrektorem Artystycznym tworzą radę programowo-artystyczną, uzupełnianą przez pracowników działu artystycznego, bądź przedstawicieli środowisk twórczych.
§ 5
- Główny Księgowy ponosi odpowiedzialność za prawidłowe ustalenie stanu i wyniku finansowego Teatru oraz za przestrzeganie zasad gospodarki finansowej, określonych obowiązującymi przepisami.
- Do zadań Głównego Księgowego należy:
- prowadzenie rachunkowości
- prowadzenie gospodarki finansowej Teatru
- analiza gospodarki finansowej Teatru
- prowadzenie stałego monitorowania przychodów i kosztów, w celu prawidłowego ustalenia stanu i wyniku finansowego Teatru
- kierowanie, nadzorowanie i kontrola pracy Działu Finansowo-Księgowego
- wewnętrzna kontrola operacji gospodarczych
- dbałość o prawidłowy obieg dokumentów księgowych.
Rozdział III
Struktura organizacyjna
§ 6
- Organizację wewnętrzną Teatru określa, regulamin organizacyjny nadawany przez Dyrektora tej instytucji, zatwierdzony przez organizatora .
- W strukturze organizacyjnej Teatru występują działy i samodzielne stanowiska pracy, które Dyrektor może tworzyć, łączyć, dzielić i likwidować.
- Teatr nie posiada stałego etatowego zespołu aktorskiego.
- Schemat organizacyjny został określony w załączniku nr 1 do regulaminu.
Rozdział IV
Organizacja pracy
§ 7
- Wszystkie komórki organizacyjne Teatru obowiązane są ściśle ze sobą współpracować, celem zapewnienia należytej koordynacji pracy w instytucji i sprawnego wykonywania zadań.
- Pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych wykonują swoje zadania zgodnie z pisemnym zakresem obowiązków.
- Wszyscy pracownicy niezależnie od zajmowanego stanowiska mają obowiązek wykonywania również innych służbowych poleceń przełożonych, nie objętych zakresem obowiązków i odpowiedzialności, jeżeli wymaga tego dobro Teatru i nie jest sprzeczne z prawem.
- Kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy wykonują całokształt powierzonych im zadań i są odpowiedzialni za ich realizację przed bezpośrednim przełożonym i Dyrektorem Naczelnym i Dyrektorem Artystycznym.
Rozdział V
Zakresy działania
§ 8
Dział Artystyczny
- Działem Artystycznym kieruje Dyrektor Naczelny i Dyrektor Artystyczny.
- Do głównych zadań Działu Artystycznego należy realizacja projektów i zadań artystycznych Teatru.
- W skład Działu Artystycznego wchodzą: Dyrektor Artystyczny, Asystent Dyrektora Artystycznego , Główny Koordynator Pracy Artystycznej, oraz Inspicjent.
- Do zadań Koordynatora Pracy Artystycznej należy:
- współpraca z Dyrektorem Naczelnym i Dyrektorem Artystycznym oraz koordynowanie pracy zespołów i osób związanych z przygotowywaniem i realizacją zadań artystycznych, w tym aktorów, koordynatorów pracy artystycznej, asystentów scenografów, choreografów, inspicjentów, Kierownika Muzycznego oraz statystów
- opracowanie i realizacja strategii i zadań promocyjnych i wizerunku Teatru
- współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Teatru i stanowiskami pracy w zakresie zabezpieczenia organizacyjnych potrzeb zespołu
- prowadzenie dokumentacji pracy artystycznej
- prowadzenie, gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie wszelkich materiałów dokumentujących działalność artystyczną Teatru
- nadzór nad dokumentacją fotograficzną i archiwalną sztuk.
§ 9
Księgowość - Dział Księgowy
- Dział Finansowo-Księgowy podlega Głównemu Księgowemu.
- Do zadań działu należy w szczególności:
- kontrola formalno-rachunkowa dokumentów
- rejestracja działalności Teatru, zgodnie z zasadami rachunkowości
- obsługa finansowa Teatru
- rozliczanie opłat ZAIKS
- prowadzenie spraw inwentaryzacyjnych.
§ 10
Sekretariat
- Pracę Sekretariatu nadzoruje Dyrektor Naczelny .
- Do zadań Sekretariatu należy m.in.:
- obsługa całości korespondencji wpływającej do Teatru
- obsługa sekretarska Dyrektora
- prowadzenie spraw osobowych i socjalnych pracowników
- prowadzenie kasy
- udzielanie informacji interesantom
- sporządzanie i prowadzenie list płac oraz kart wynagrodzeń
- prowadzenie spraw ZUS, bankowych, podatkowych.
§ 11
Biuro Organizacji Widowni
- Pracę Działu Biura Organizacji Widowni nadzoruje Dyrektor Naczelny oraz Dyrektor Artystyczny.
- Do zadań Biura Organizacji Widowni należą : działania ds. public relations, reklamy, promocji oraz rezerwację i sprzedaż biletów, w tym:
- opracowanie i realizacja strategii działań marketingowych
- współudział w tworzeniu efektywnych struktur organizacyjnych oraz w racjonalizacji decyzji artystycznych kierujących się aspektami rynku
- współpraca z Działem Koordynacji Pracy Artystycznej w ustalaniu harmonogramu przedstawień repertuarowych
- organizacja i koordynacja pozarepertuarowych działań Teatru
- przestrzeganie warunków i terminów rozliczania się ze sprzedanych biletów
- właściwie zorganizowanie reklamy spektakli tak, aby móc sprzedać przynajmniej 100 biletów na każdy spektakl
- prowadzenie na odpowiednio wysokim poziomie recepcji publiczności
- współpracowanie z organizatorem pracy artystycznej w organizowaniu spektakli zamkniętych i imprez gościnnych
- udzielanie informacji interesantom
§ 12
Dział Techniczny
1. W skład Działu Technicznego ds. Eksploatacji wchodzą: służby obsługi sceny w tym: pracownia elektroakustyczna, zespół montażystów dekoracji i garderobiane
2. Do zadań Działu Technicznego należy:
- zapewnienie obsługi technicznej spektakli i prób
- koordynacja techniczna i organizacyjna w czasie imprez obcych w Teatrze
- zapewnienie prawidłowego gospodarowania środkami technicznymi
- opracowywanie zapotrzebowania materiałowego i kosztorysów oraz nadzór nad dokonywaniem zakupów i realizacja zaopatrzenia
- prowadzenie gospodarki magazynowej (przechowywanie sprzętu, dokumentacji technicznej)
§ 13
Dział Spraw Administracyjnych i Pokoi Gościnnych
- Pracę Działu nadzoruje Dyrektor Naczelny.
- Do zadań działu należy organizowanie, koordynacja i nadzorowanie całokształtu spraw związanych z:
- administracją Teatru i budynkami teatralnymi
- nadzorowaniem i rozliczaniem prac realizowanych przez podmioty zewnętrzne
- prowadzenie zakupów inwestycyjnych
- bieżąca konserwacja budynków Teatru
- prowadzenie i nadzorowanie rezerwacji Pokoi Gościnnych
- udział i nadzorowanie Przetargów Publicznych.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 14
- Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie dokonywane są w trybie odpowiednim dla jego wprowadzenia.
- Dyrektor Naczelny i Dyrektor Artystyczny w drodze zarządzenia może wyodrębnić i znosić, w ramach istniejących działów, dodatkowe komórki organizacyjne i stanowiska, a także zespoły zadaniowe do realizacji określonych zadań.
- W Teatrze, obok powszechnie obowiązujących przepisów prawa, stosuje się także:
- regulamin pracy
- regulamin wynagradzania pracowników
- wewnętrzne akty normatywne (zarządzenia, pisma okólnikowe)
- polecenia służbowe.
- Zadania pracowników Teatru, ich uprawnienia i zakres odpowiedzialności oraz podległość służbową określają zakresy czynności ustalone przez kierowników komórek organizacyjnych i zaakceptowane przez Dyrektora Naczelnego i Artystycznego.